האזינו: בחורי הישיבה שסייעו לפנות תושבים פונו במכלאות

אבי יעקב 1 Comment on האזינו: בחורי הישיבה שסייעו לפנות תושבים פונו במכלאות
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

היישוב מיצד שבגוש עציון היה במצור שלשה ימים עד לפינויו אתמול לבית הארחה בירושלים. מנהל ישיבת נחלת יאיר ביישוב משה כץ סיפר לבצלאל קאהן במהדורה המרכזית על חוויותיהם של בחורי הישיבה ועל הסיעו הרב שהגישו לתושבי היישוב הנצור.

"היינו נצורים במיצד שלושה ימים בלי יכולת לצאת. החשמל עלה וירד בהפסקות והגענו למצב שגם המים אזלו במגדל והמשאבה פסקה מלעבוד תחת הקיפאון" מספר כץ.

"מועצה אזורית גוש עציון החליטו לפנות את כל היישוב לירושלים כאשר הישיבה ארגנה לעצמה מקום שהייה חילופי בבית ספר שדה בגוש עציון. מלכתחילה היה מדובר שהתושבים יתפנו ראשונים עקב הרגישות אצל המשפחות. מה שקרה הוא שהתושבים ארזו את חפציהם והתכוננו לפינוי, וכשהגיעו הג'יפים הצבאיים עברו בחורי הישיבה בית בית וסייעו למשפחות לעלות עם חפציהם לרכבים".

"כמה שעות מאוחר יותר הגיעו משאיות עם קונטיינרים לפנות את הבחורים בתנאים מסייטים שהזכירו לכולם ימים אפלים. הבחורים נלקחו במשאיות צבאיות בצורה לא נעימה, הם לא יכלו לשבת כי זה גרם לכוויות קור, הברירה היחידה הייתה לעמוד בעמידה צפופה תוך שהם מרימים ידיים למעלה להיתפס בברזלים. נסיעה שלוקחת 20 דקות לקחה שעתיים".

האזינו לסיפור המלא על פינוי בחורי ישיבת נחלת יאיר שבמיצד



1 תגובות

מיין תגובות